szechenyi

Tájékoztató rendezvény

2018.06.11. 
Résztvevők: 
Teljes tanári kar 
Szülők 
Dr.Fodor Katalin a pályázat művészeti vezetőjének megnyitója 
Program: Gyermekek zenei bemutatója, Teljeskörű tájékoztatás a pályázatról, Winkler Márta - Katona Klári szakmai párbeszéde egy új módszertan kialakításának lehetőségeiről. Az iskolaalapító és a gyakorló művész - aki egyben egy zenei oktatást segítő segédanyag kidolgozója - tapasztalatainak izgalmas eszmecseréjére került sor az új módszer kidolgozhatása kapcsán. A tájékoztató két szempontot tartott szem előtt. A tanári kollektívának ismernie kell az rendező elveket, hogy melyik kollégájukra miért esett a választás a pályázati munka kivitelezésében való részvételre. A gyermekek nagy számban való bevonása miatt is pontosan tudniuk kell, hogy a pályázat időtartama alatt növendékeikre milyen alkalmakkor, s milyen mértékben számítanak a benne dolgozó kollégáik. Az iskola eszmeiségének felmutatása a közösségre való hatása építő jellegű, tehát igazi jelentőséggel bír. A jelen pályázat a szülők bevonására való lehetőség és figyelembe vételük szempontjából is kivételes. Ez nem csak a pályázati feltételek jó teljesítése szempontjából érdekes, hanem a szülők hírelése, s annak következménye miatt is fontos. Hiszen amit a szülők az ismerősökkel, barátokkal az iskoláról megosztanak, az maga a a városi közösségen belüli véleményformálás, s mint ilyen, a jövőbeni felvételire jelentkezők szempontjából egyáltalán nem elhanyagolható tényező. A zenei bemutató nem csak ünnepélyessé tette a tájékoztatót, de felmutatta a velük dolgozó, felkészítő pedagógus munkamódszerét, amihez egyből hozzá lehetett rendelni az új módszerről való elképzeléseket. Winkler Márta rövid, gyakorlati bemutatója pedig tökéletesen példázta a kidolgozásával kínálkozó lehetőségek gazdagságát. 

 

2019.08.30.
Dr. Fodor Katalin művészeti vezető megnyitóját a Kommunikációs képzés összegzésével kezdte a tájékoztató rendezvény tantestületi hallgatóságának. A képzés tapasztalatainak beépíthetőségéről, hasznosságáról beszélt. Indítványozta, hogy a az Igazgatóság találjon módot arra, hogy a teljes tantestület javára lehessenek a képzésen elhangzottak. Döntés született arról, hogy a képzéshez kellő tananyag kerüljön sokszorosításra, és azok a tanárok is dolgozhassanak vele, akik nem voltak a képzés résztvevői. A közös platform fontossága a pályázatba bevont diákokkal való munka megkönnyítését is szolgálja, az ezügyben is lényeges tantestületi egység biztosítása mellett. Udvarhelyi Attila igazgató úr folytatta a tájékoztatást. A január 1-től megtartott mintafoglalkozások tanulságairól beszélt, a pedagógusi beszámolók alapján mutatkozó eredményességről. A zene újszerű szerepe a mindennapi képességfejlesztésben azon módszertani eleme, mellyel a zene integrálásának lehetőségeit vizsgáljuk, úgy hogy annak elemeit dalok, ritmusjátékok és más kreatív formákban több tantárgyhoz rendeltük, pedagógusi szempontból is jelentősnek bizonyul. A tizenöt pedagódus által elindított foglalkozásokon figyelemreméltó eredmények születtek - tájékoztatott az igazgató. A már elkészült beszámolók alapján tovább lehet lépni, lehetőséget adva arra, hogy az órarend is engedje: további tanárok kapcsolódhassanak be és még több tantárggyal folytatódhasson a munka. Tájékoztatott a kijelölés módjairól és a művészeti vezetőre bízta a személyi és a tantárgyi kijelölést. Körvonalaztuk az őszi és téli időszakra eső pályázati elvárások teljesítésének körülményeit. Az újabb hat órás Konferencia tematikáját, az arra való felkészülés ütemezését. A gyerekek felkészítésének időbeli biztosításáról is beszéltünk. Közös döntésre ajánlottuk azt, hogy a Konferencia 2. nyilvános legyen-e, vagy inkább a tantestület belső ügye legyen a szakmaiság teljes megélését előnybe részesítve. Valamennyien a zártkörben való megtartását támogatták. Ezután a művészeti vezető szakmai összegzését hallgatták meg. Az eredmények felsorolása magáért beszélt. Zárszavában köszönetet mondott kollégáinak a kezdeményezésekhez hozzáadott munkájukért. 



zaszlo