szechenyi

Alap- és kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kompetenciák fejlesztése

2018.06.08. 
Csak a mód, egy módszer válhat idejét múlttá, a tudás fontossága sosem. Ez a mondat pontosan kifejezi, hogy a mindennapi követelmények gyakori változásai mellett, mennyire fontos tudni, mi az, ami követendő, ahhoz milyen módokon lehet hozzájutni, s mik azok az alapértékek, elgondolások, amik az újdonságok megjelenése, sürgetése ellenére is érvénybe kell, hogy maradjanak. 
A pedagógus folyamatos fejlődési igényének fenntartása az egyik alapfeltétele az oktatás igényességének. Emiatt a tervezet szerinti műhelymunka az információ és a tudás közti különbségre való rámutatással indul. A tudásátadás alapkompetenciája a tanárnak. Valóban az? Érdekes módon ha utánanézünk annak, hogy mi a jelentése a pedagógus, a tanár, a tanító szónak, a meghatározások között a tudás átadása nem szerepel. A tanárok felé való elvárárok most sürgetőbbek, mint más időkben voltak, miközben alapvető szerepük sem tisztázott, csakúgy, mint a tehetségesség megítélésével kapcsolatban is kiderült. Tudás, információ? A kettő különbözősége tisztázott-e? Ha nem, hogyan tudjuk melyiknek, mekkora értéke van? Mi lesz jelen helyzetben a tanári alapkompetencia? Hogyan töltjük meg a hangzatos terminológiákat tartalommal? Csak a tisztázások után van mit fejleszteni. Ezekre a kérdésekre kaptak választ a résztvevők. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



zaszlo